iOS-spill generert nær $1B under Pandemic Peak i USA

Casinoapper

2022-02-11

Ethan Tremblay

GameRefinery, en kjent organisasjon for sosial spilldataanalyse, og LiftOff, et antrekk for optimalisering og markedsføring av mobilapper, avslørte resultatene deres om hvordan sosial spilling presterte midt i helsekrisen denne uken.

iOS-spill generert nær $1B under Pandemic Peak i USA

Undersøkelsen fant ut at iOS-brukere i USA brukte omtrent 1 milliard dollar på gratis å spille sosiale kasinoapplikasjoner fra 1. august 2020 til 31. juli 2021. Selv om dette kan virke som en selvmotsigelse, tjener gratisapper penger gjennom en rekke kilder.

Folk blir vanligvis overfalt med reklame, som appprodusenter bruker for å dekke kostnadene sine. Kjøp i appen kan også gjøres av spillere for å komme videre med spillingen eller statusen i spillet.

I løpet av den nevnte 12-månedersperioden nådde appinntektene fra sosiale spill et nytt høydepunkt på 990 millioner dollar.

Sosial spilling, forklart

International Social Games Association definerer sosiale spill som de som spilles online eller på mobile enheter og inneholder en sosial komponent.

Folk spiller vanligvis med eller direkte mot vennene sine, eller de engasjerer seg i ledertavler, chatterom eller diskuterer og sammenligner fremgang gjennom et sosialt nettverk. De forbedrer spillopplevelsene ved å la spillere spille med eller mot andre, enten samtidig eller med jevne mellomrom.

Bryte ned figurene

I løpet av tidsperioden og de 239 sosiale spillappene som ble studert, ble brukere utsatt for mer enn 83 milliarder annonsevisninger, ifølge GameRefinery. For å få mer informasjon klikket brukere på nesten 1,1 milliarder annonser.

Joel Julkunen, GameRefinerys sjef for spillanalyse, sa at det ikke er noen overraskelse mobil kasino apper ser en økning i popularitet over hele verden gitt effektene den globale pandemien har hatt på spill.

Han sa også at siden de ser en økt bevegelse i dette spesifikke markedet, er det avgjørende for mobilutviklere og markedsførere i denne bestemte vertikalen å analysere denne nye innsikten for å implementere langsiktige strategier.

Undersøkelsen fant at selv når vaksinasjonsraten steg og USA gikk tilbake til en slags normalitet tidlig i 2021, fortsatte sosial spilling å utvikle seg positivt. I følge GameRefinery var industriens inntjening i andre kvartal 2021 over 260 millioner dollar.

Kanskje mer bekymringsfullt for markedsførere er det faktum at den gjennomsnittlige sosiale spillbrukeren er eldre enn den gjennomsnittlige brukeren av noen annen spillsjanger. I følge Refinery, mens brukerpopulasjonen er delt 50/50 mellom menn og kvinner, er over halvparten av sosiale spillspillere over 45 år.

Mens forskningen rammet det i et gunstig lys, og hevdet at det viser at den sosiale «spillkategorien har bred appell», har den mest ettersøkte demografien i reklamebransjen lenge vært gruppen 18 til 34 år gamle.

Brukeranskaffelseskostnader

Under pandemien brukte sosiale apper mye penger på brukeranskaffelse. Med apper som konkurrerer om en flom av nye brukere, var den gjennomsnittlige kostnaden per installasjon (CPI) $11,09. Triwin-medgründer Wayne Qin begrunnet dette, og uttalte at brukere av høy kvalitet vanligvis vil bety en høyere CPI.

Apples nylige modifikasjoner av IDFA-protokollen er en viktig bekymring for iOS-virksomheten for sosiale spill (Identifier for Advertisers). Apple inkluderte en «Limit Ad Tracking»-funksjon i iOS 10 for kunder som ikke ønsker å bli overvåket av reklame.

På slutten av 2020 kunngjorde Apple at rundt 20 % av brukerne har aktivert alternativet, som stopper noen sosiale spillannonser fra å nå disse individene. Som et resultat spår raffineriets forskning at "Android vil presse ut iOS som den foretrukne plattformen for kasinoapper i fremtiden."

Siste nytt

Innskudd via telefon vs kredittkortkasinoer
2022-09-21

Innskudd via telefon vs kredittkortkasinoer

Nyheter